A karácsonyt is kenterbe verte a netes kereskedelem a járvány csúcsán
Rekordot döntött az online kiskereskedelem az első félévben, a napi fogyasztási cikkek forgalma közel duplájára nőtt, az egész szektor forgalma harmadával bővült.
Rekordot döntött az online kiskereskedelem az első félévben, a napi fogyasztási cikkek forgalma közel duplájára nőtt, az egész szektor forgalma harmadával bővült.
A sportóriás több százmillió dolláros veszteséget könyvelhetett el a koronavírus-járvány miatt, azonban több mint 90 százalékkal nőtt online értékesítéseinek aránya.
Csak az online kereskedelemnek köszönhető, hogy a könyves szakmának nem lett „kampó”. Az e-könyvek iránt azonban a járvány alatt sem sokat nőtt a kereslet.
Márciusban 85 százalékkal nőtt a kereslet a számítógépes egerek iránt, a monitorokat 160 százalékkal többen keresik világszerte, de még a képernyő számítógépes összeköttetését biztosító különféle kábeleknél is 52–111 százalékos felfutás tapasztalható – olvasható ki a Glimpse elemzőcég adataiból.
A vásárlói igények nyomán rohamosan terjed az online élelmiszer-kiskereskedelem, pedig egy webshop több munkaerőt és eszközt igényel, mint egy fizikai üzlet.
Július közepétől már nem függeszthetik fel vagy törölhetik indoklás nélkül a kereskedőket az online platformok.
A fogyasztók védelmében az EU szabályozni készül az olcsó kínai áruk internetes kereskedelmét, de ezzel jócskán elkésett.
Még mindig robotok nélkül, szerény automatizálással igyekeznek túlélni az év végi hajrát a legnagyobb webáruházak. Kevés a targoncás és a futár, miközben csomagból évről évre több van. Megnéztük, hogyan dolgoznak a raktárakban nem sokkal fekete péntek után, kevéssel karácsony előtt.
Eltűnnek a boltokból a kasszások? És nemsokára mindenki online vesz kenyeret? Túl lehet élni a diszkontok között egy kisboltokból álló hálózatnak? A Coop Rallyn beszélgettünk Tóth Gézával, a Co-op Hungary igazgatóságának elnökével a kiskereskedelem jövőjéről.
Az új épületben akár 15 ezren is dolgozhatnak egyszerre.
A kiskereskedelem online forgalma folyamatosan növekszik és egyre nagyobb részarányt képvisel a teljes kereskedelmen belül. A kérdés az, hogy amennyiben folytatódik ez a trend vajon életben tudnak-e maradni a plázák, élményközponttá alakulnak át, esetleg raktár lesz belőlük, vagy teljesen megszűnnek.
A KSH már beépítette a boltos kiskereskedelem mérésébe az online kasszarendszer adatait, így a 2018-as boltos világ 6,6 százalékkal nőtt. A kasszapénz viszont a korábban becsültnél némileg kevesebb lett.
Magyarországon, ahogy a térség és világ többi országában is, látványosan nő a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) – például élelmiszerek, illatszerek, vagy háztartási vegyi áruk – online forgalma, de a jövő leginkább a többcsatornás értékesítésé – véli Kurucz Péter, a Nielsen piackutató kereskedői kapcsolatok igazgatója. A szakember szerint jó ideig még nem tűnnek el a hagyományos boltok.
Egyre nagyobb mennyiségben érkezik az országba gyenge minőségű autóalkatrész vagy más, gépjárműhöz köthető termék, jellemzően autódiagnosztikai eszközök, szoftverek.
Az idén 20 százalékkal nőhet az online kereskedelmi forgalom.
Az űrvállalkozását szeretné finanszírozni Jeff Bezos, az Amazon alapítója a részvényei eladásából.
Az eddig itthon kizárólag internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu megnyitotta első magyarországi üzletét – épp abban az időszakban váltanak a fizikai értékesítés felé, amikor Magyarországon is közelíti az e-kereskedelem aránya a nyugat-európai szintet.
Az online kereskedelmi cég munkatársai válogatott módszerekkel zaklattak egy amerikai házaspárt.
Eddigiekben is voltak rá próbálkozások, de most nincs is más út.
A magyar férfi egy angliai lakásból üzemeltette hamis alkatrészeket árusító online boltját.