A karácsonyt is kenterbe verte a netes kereskedelem a járvány csúcsán
Rekordot döntött az online kiskereskedelem az első félévben, a napi fogyasztási cikkek forgalma közel duplájára nőtt, az egész szektor forgalma harmadával bővült.
Rekordot döntött az online kiskereskedelem az első félévben, a napi fogyasztási cikkek forgalma közel duplájára nőtt, az egész szektor forgalma harmadával bővült.
A sportóriás több százmillió dolláros veszteséget könyvelhetett el a koronavírus-járvány miatt, azonban több mint 90 százalékkal nőtt online értékesítéseinek aránya.
Az űrvállalkozását szeretné finanszírozni Jeff Bezos, az Amazon alapítója a részvényei eladásából.
Az eddig itthon kizárólag internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu megnyitotta első magyarországi üzletét – épp abban az időszakban váltanak a fizikai értékesítés felé, amikor Magyarországon is közelíti az e-kereskedelem aránya a nyugat-európai szintet.
Az online kereskedelmi cég munkatársai válogatott módszerekkel zaklattak egy amerikai házaspárt.
Csak az online kereskedelemnek köszönhető, hogy a könyves szakmának nem lett „kampó”. Az e-könyvek iránt azonban a járvány alatt sem sokat nőtt a kereslet.
Márciusban 85 százalékkal nőtt a kereslet a számítógépes egerek iránt, a monitorokat 160 százalékkal többen keresik világszerte, de még a képernyő számítógépes összeköttetését biztosító különféle kábeleknél is 52–111 százalékos felfutás tapasztalható – olvasható ki a Glimpse elemzőcég adataiból.
Eddigiekben is voltak rá próbálkozások, de most nincs is más út.
A vásárlói igények nyomán rohamosan terjed az online élelmiszer-kiskereskedelem, pedig egy webshop több munkaerőt és eszközt igényel, mint egy fizikai üzlet.
Július közepétől már nem függeszthetik fel vagy törölhetik indoklás nélkül a kereskedőket az online platformok.
A fogyasztók védelmében az EU szabályozni készül az olcsó kínai áruk internetes kereskedelmét, de ezzel jócskán elkésett.
Még mindig robotok nélkül, szerény automatizálással igyekeznek túlélni az év végi hajrát a legnagyobb webáruházak. Kevés a targoncás és a futár, miközben csomagból évről évre több van. Megnéztük, hogyan dolgoznak a raktárakban nem sokkal fekete péntek után, kevéssel karácsony előtt.
A magyar férfi egy angliai lakásból üzemeltette hamis alkatrészeket árusító online boltját.
Eltűnnek a boltokból a kasszások? És nemsokára mindenki online vesz kenyeret? Túl lehet élni a diszkontok között egy kisboltokból álló hálózatnak? A Coop Rallyn beszélgettünk Tóth Gézával, a Co-op Hungary igazgatóságának elnökével a kiskereskedelem jövőjéről.
Az új épületben akár 15 ezren is dolgozhatnak egyszerre.
A kiskereskedelem online forgalma folyamatosan növekszik és egyre nagyobb részarányt képvisel a teljes kereskedelmen belül. A kérdés az, hogy amennyiben folytatódik ez a trend vajon életben tudnak-e maradni a plázák, élményközponttá alakulnak át, esetleg raktár lesz belőlük, vagy teljesen megszűnnek.
A KSH már beépítette a boltos kiskereskedelem mérésébe az online kasszarendszer adatait, így a 2018-as boltos világ 6,6 százalékkal nőtt. A kasszapénz viszont a korábban becsültnél némileg kevesebb lett.
Magyarországon, ahogy a térség és világ többi országában is, látványosan nő a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) – például élelmiszerek, illatszerek, vagy háztartási vegyi áruk – online forgalma, de a jövő leginkább a többcsatornás értékesítésé – véli Kurucz Péter, a Nielsen piackutató kereskedői kapcsolatok igazgatója. A szakember szerint jó ideig még nem tűnnek el a hagyományos boltok.
Egyre nagyobb mennyiségben érkezik az országba gyenge minőségű autóalkatrész vagy más, gépjárműhöz köthető termék, jellemzően autódiagnosztikai eszközök, szoftverek.
Az idén 20 százalékkal nőhet az online kereskedelmi forgalom.